7. februar 2014

Forskningskollektivet søger studerende

Forskningskollektivet er en organisation, som arbejder for at forbedre betingelserne for undervisningsbaseret forskning, datadeling, formidling, kollektive arbejdsprocesser samt øget samarbejde mellem forskere og studerende. Forskningskollektivet arbejder sammen med undervisere, som udbyder fag, der lægger op til, at de studerende forsker i undervisningen og arbejder på at skabe videnskabelige produkter, som kan videreformidles udover eksamensaflevering. Derudover arbejder Forskningskollektivt på at få oprettede en virtuel platform for kollektivets aktiviteter.

Arbejdsopgaver:
-Udvikle Forskningskollektivets organisationsstruktur, herunder at fastlægge hvilke organer der skal etableres, disses ansvarsområder samt hvordan beslutningsstrukturen skal være.
 -Drifte Forskningskollektivet, herunder indretning af lokale 4.1.18 og tilstødende kontorlokale og at styre Forskningskollektivets kalender.
 -Udvikle og iværksætte initiativer som styrker betingelserne for undervisningsbaseret forskning, datadeling, kollektive arbejdsprocesser, formidling samt samarbejde imellem forsker og studerende. Dette kan være i form af events, oplæg, studenterinitiativer mv.

Kvalifikationer:
Vi søger studerende, som deler Forskningskollektivets idealer. Det er en fordel, men ikke et krav, hvis du allerede har været aktiv i Forskningskollektivet. Erfaring fra studenterpolitisk arbejde, NGO-arbejde eller lignende er også et plus.

Vi opfordrer alle kvalificerede uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

Vi tilbyder:
-Et arbejde, der bibringer indgående kendskab til organisatorisk arbejde inden for uddannelsesområdet.
 -Mulighed for at arbejde kreativt med at innovere måden hvorpå vi studerer, underviser og forsker på Sociologisk Institut.
 -Et stort netværk på Det Samfundsvidenskabeligt Fakultet.
 -En arbejdsplads, der lægger vægt på gensidig fleksibilitet – du kan planlægge dit arbejde i forhold til dit studie.

Løn og ansættelsesvilkår:
Stillingerne er på op til 10 timer om ugen i gennemsnit med ansættelse snarest og er tidsubegrænset.

Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer - Det Statslige Område (OAO-S) og organisationsaftalen for HK/Stat, med indplacering som studerende-HK. Minimumstimelønnen er kr. 115,96. Du vil blive lønindplaceret på baggrund af tidligere ansættelser.
Det er en forudsætning for ansættelsen, at du er indskrevet ved en videregående uddannelsesinstitution.

Motiveret ansøgning og CV sendes via link senest d. 26. februar 2014.

Eksternt link her

Yderligere oplysninger:
Henvendelse og yderligere information fås hos studieleder Charlotte Baarts (3532 3298, studieleder@soc.ku.dk)

Du kan læse mere om instituttet på www.soc.ku.dk.