10. maj 2016

Tidsskriftet Kvinder, Køn og Forskning modtager årets KRAKA-pris

Det tværvidenskabelige kønsforskningstidsskrift Kvinder, Køn og Forskning (KKF) har modtaget årets KRAKA-pris, der uddeles af Foreningen for Kønsforskning. Prisen blev uddelt ved Årskonferencen for Kønsforskning 2016.

I motiveringen hedder det blande andet, at KKF igennem 25 år har været en ”levende inspirator for kønsforskere og bidraget til at formidle kønsforskning til samfundet. Tidsskriftet hat stået for teoretiske og metodologiske nyudviklinger og har løbende introduceret nye temaer. At tildele KKF krakaprisen kan forhåbentlig bidrage til, at den store og imponerende teoretiske og empiriske variation og nysgerrighed, der har kendetegnet tidsskriftet, varer ved. Mange numre er det blevet til, således at vi i dag har ca. 80 numre og flere meter Kvinder, Køn og Forskning. Tidsskriftet har været med til at styrke dansk kvinde/kønsforskning. Infrastruktur er vigtig!”

Kvinder, Køn og Forskning redigeres af en tværfaglig redaktion, fra flere danske universiteter. Lektor Hilda Rømer Christensen er ansvarshavende redaktør og tidsskriftet huses af Koordinationen for Kønsforskning, Sociologisk Institut, Københavns Universitet.

Læs hele indstillingen her