31. juli 2015

Sociologi stadig blandt de mest populære studier

Med 743 ansøgere, 134 optagne og et adgangskrav på 10,1 er sociologi stadig et af de populære studier, når unge skal vælge uddannelse. Det er konklusionen ovenpå opgørelsen over optaget på landets videregående uddannelser.

Institutleder Janus Hansen er rigtig godt tilfreds med årets optag.

- Jeg noterer med tilfredshed at sociologistudiet stadig er meget populært blandt ansøgerne til de videregående uddannelser. Med en adgangskvotient på over 10 får vi et særdeles godt udgangspunkt for at levere et studie af høj kvalitet, siger Janus Hansen.

- Evner og motivation hos de studerende, der optages på uddannelsen, er en meget væsentligt forudsætning for, at vi kan lægge et højt ambitionsniveau for undervisningen og dermed uddanne bachelorer og kandidater til et højt niveau, til gavn for såvel studerende som fremtidige arbejdsgivere, siger Janus Hansen.

134 nye studerende er blevet optaget på sociologi og får dermed mulighed for at trykke rektor Ralf Hemmingsen i hånden i slutningen af august. Foto fra immatrikulationsfesten 2011.