2. december 2014

Søren Kaj Andersen blandt KU´s mest citerede forskere

Lektor og centerleder ved FAOS Søren Kaj Andersen er blandt KU´s største mediedarlings. Det er konklusionen oven på Universitetsavisens opgørelse over de mest citerede forskere på Københavns Universitet. Med 641 omtaler fra 1. november 2013 til 1. november 2014 er Søren Kaj Andersen den ottende mest omtalte forsker på KU. Der er dog et stykke vej op til professor ved Institut for Statskundskab Kasper Møller Hansen, der med intet mindre end 1.962 omtaler (mere end fem om dagen, weekender inklusive) er KU´s suverænt mest omtalte forsker.

Søren Kaj Andersen er ekspert i arbejdsmarkedsforhold, især overenskomstfornyelser på det private arbejdsmarked, arbejdsmarkedsorganisationerne, arbejdsmigration og udenlandske arbejdstagere. Hans aktuelle forskning omfatter bl.a. et projekt om effektivitet og balance i dansk arbejdsmarkedsregulering med fokus på aftalesystemet. Det er et internationalt komparativt projekt med analyser og sammenligning af regulering i Sverige, Tyskland, Frankrig og USA.

Læs mere om KU´s 21 største mediedarlings