25. maj 2016

Twittertinget kortlægger den politiske debat på de sociale medier

Sociologisk Institut er medudvikler af Politikens "Twittertinget", der giver overblik over, hvad politikerne taler om på de sociale medier

Twittertinget er udarbejdet af Politikens politiske platform - Skyggekabinettet - i samarbejde med forskere fra KU, Aalborg Universitet og konsulenthuset Analyse & Tal. PhD-studerende på Sociologisk Institut Tobias Bornakke er en af medudviklerne af Twittertinget.

Målet med Twittertinget er at få en mere dynamisk fremstilling af, præcis hvem der engagerer sig i hvilke sager. Opgaven er at skabe overblik i det utal af udtalelser og hastags, de danske politikere hver eneste dag sender afsted som tweets.

Du kan se mere om Twitteringet og følge med i kortlægningen af den politiske debat på de sociale medier her.