Kristian Bernt Karlson

Kristian Bernt Karlson

Lektor - forfremmelsesprogrammet


  1. Udgivet

    Another Look at the Method of Y-Standardization in Logit and Probit Models

    Karlson, Kristian Bernt, jan. 2015, I: Journal of Mathematical Sociology. 39, 1, s. 29-38

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelfagfællebedømt

  2. Udgivet

    Comparing linear probability model coefficients across groups

    Holm, A., Ejrnæs, Mette & Karlson, Kristian Bernt, sep. 2015, I: Quality and Quantity. 49, 5, s. 1823-1834

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelfagfællebedømt

  3. Udgivet

    Elaborering in action: Uddannelse og social mobilitet i Danmark

    Karlson, Kristian Bernt & Holm, A., 2015, Værdier, videnskab og visioner: Festskrift til Peter Gundelach. Järvinen, M., Marckmann, B. & Nørregård-Nielsen, E. (red.). København: Djøf Forlag, s. 207-215

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskning

  4. Udgivet

    Expectations on Track? High School Tracking and Adolescent Educational Expectations

    Karlson, Kristian Bernt, sep. 2015, I: Social Forces. 94, 1, s. 115-141

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelfagfællebedømt

  5. Udgivet

    Intergenerational Educational Rank Mobility in 20th Century United States: Differences by Race and Gender

    Karlson, Kristian Bernt, 24 apr. 2015. 1 s.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningfagfællebedømt

  6. Udgivet

    Parental cultural capital investments and the production of social class differentials in educational attainment: A counterfactual analysis

    Jæger, Mads Meier & Karlson, Kristian Bernt, maj 2015. 4 s.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningfagfællebedømt

  7. Udgivet

    The risky business of educational choice in the meritocratic society

    Karlson, Kristian Bernt & Holm, A., 2015, The Danish welfare state: A sociological investigation. Elm Larsen, J., Bengtsson, T. & Frederiksen, M. (red.). New York: Palgrave Macmillan, s. 125-138

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

ID: 32622398