KOVIKO - et nyt bud på "undervisningsbaseret forskning" i et tværfagligt digitalt lærings- og forskningsfællesskab?

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

Standard

KOVIKO - et nyt bud på "undervisningsbaseret forskning" i et tværfagligt digitalt lærings- og forskningsfællesskab? / Blok, Anders; Skrydstrup, Martin Christian; Wahlberg, Ayo.

I: Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift , Bind 7, Nr. 13, 2012, s. 120-130.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

Harvard

Blok, A, Skrydstrup, MC & Wahlberg, A 2012, 'KOVIKO - et nyt bud på "undervisningsbaseret forskning" i et tværfagligt digitalt lærings- og forskningsfællesskab?', Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift , bind 7, nr. 13, s. 120-130. <http://ojs.statsbiblioteket.dk/index.php/dut/article/view/5886/6206>

APA

Blok, A., Skrydstrup, M. C., & Wahlberg, A. (2012). KOVIKO - et nyt bud på "undervisningsbaseret forskning" i et tværfagligt digitalt lærings- og forskningsfællesskab? Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift , 7(13), 120-130. http://ojs.statsbiblioteket.dk/index.php/dut/article/view/5886/6206

Vancouver

Blok A, Skrydstrup MC, Wahlberg A. KOVIKO - et nyt bud på "undervisningsbaseret forskning" i et tværfagligt digitalt lærings- og forskningsfællesskab? Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift . 2012;7(13):120-130.

Author

Blok, Anders ; Skrydstrup, Martin Christian ; Wahlberg, Ayo. / KOVIKO - et nyt bud på "undervisningsbaseret forskning" i et tværfagligt digitalt lærings- og forskningsfællesskab?. I: Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift . 2012 ; Bind 7, Nr. 13. s. 120-130.

Bibtex

@article{b5b1c0b21fac42e58f4d080397d21976,
title = "KOVIKO - et nyt bud p{\aa} {"}undervisningsbaseret forskning{"} i et tv{\ae}rfagligt digitalt l{\ae}rings- og forskningsf{\ae}llesskab?",
abstract = "Med stigende fokus p{\aa} {\o}get tv{\ae}rfaglighed og digitalisering i undervisningen p{\aa} K{\o}benhavns Universitet unders{\o}ger vi i denne artikel hvilke betingelser, der skal til, for at tv{\ae}rfaglighed og digitalisering rent faktisk kan oms{\ae}ttes til l{\ae}ringsudbytte? Det g{\o}r vi ved at reflektere over hvilke didaktiske komponenter, der har v{\ae}ret virksomme i et nyligt afholdt, tv{\ae}rfagligt kursus: KOrtl{\ae}gning af VIdenskabelige KOntroverser (KOVIKO). Vi identificerer tre vigtige komponenter som afg{\o}rende for de opn{\aa}ede l{\ae}ringsm{\ae}ssige resultater: Socialisering til et nyt fagligt f{\ae}llesskab; internettet som omdrejningspunkt og opl{\ae}ring til tv{\ae}rfaglige l{\ae}ringsindsatser. I konklusionen fremh{\ae}ver vi det potentiale, som ligger i brug af digitale metoder og platforme som et fagligt integrerende element i {"}undervisningsbaseret forskning{"}.",
author = "Anders Blok and Skrydstrup, {Martin Christian} and Ayo Wahlberg",
year = "2012",
language = "Dansk",
volume = "7",
pages = "120--130",
journal = "Dansk Universitetsp{\ae}dagogisk Tidsskrift",
issn = "1901-5089",
publisher = "Syddansk Universitetsforlag",
number = "13",

}

RIS

TY - JOUR

T1 - KOVIKO - et nyt bud på "undervisningsbaseret forskning" i et tværfagligt digitalt lærings- og forskningsfællesskab?

AU - Blok, Anders

AU - Skrydstrup, Martin Christian

AU - Wahlberg, Ayo

PY - 2012

Y1 - 2012

N2 - Med stigende fokus på øget tværfaglighed og digitalisering i undervisningen på Københavns Universitet undersøger vi i denne artikel hvilke betingelser, der skal til, for at tværfaglighed og digitalisering rent faktisk kan omsættes til læringsudbytte? Det gør vi ved at reflektere over hvilke didaktiske komponenter, der har været virksomme i et nyligt afholdt, tværfagligt kursus: KOrtlægning af VIdenskabelige KOntroverser (KOVIKO). Vi identificerer tre vigtige komponenter som afgørende for de opnåede læringsmæssige resultater: Socialisering til et nyt fagligt fællesskab; internettet som omdrejningspunkt og oplæring til tværfaglige læringsindsatser. I konklusionen fremhæver vi det potentiale, som ligger i brug af digitale metoder og platforme som et fagligt integrerende element i "undervisningsbaseret forskning".

AB - Med stigende fokus på øget tværfaglighed og digitalisering i undervisningen på Københavns Universitet undersøger vi i denne artikel hvilke betingelser, der skal til, for at tværfaglighed og digitalisering rent faktisk kan omsættes til læringsudbytte? Det gør vi ved at reflektere over hvilke didaktiske komponenter, der har været virksomme i et nyligt afholdt, tværfagligt kursus: KOrtlægning af VIdenskabelige KOntroverser (KOVIKO). Vi identificerer tre vigtige komponenter som afgørende for de opnåede læringsmæssige resultater: Socialisering til et nyt fagligt fællesskab; internettet som omdrejningspunkt og oplæring til tværfaglige læringsindsatser. I konklusionen fremhæver vi det potentiale, som ligger i brug af digitale metoder og platforme som et fagligt integrerende element i "undervisningsbaseret forskning".

M3 - Tidsskriftartikel

VL - 7

SP - 120

EP - 130

JO - Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift

JF - Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift

SN - 1901-5089

IS - 13

ER -

ID: 40460329