Symposium: Vil du have børn?

Billede til event
Billede: Anna Sofie Bach

Tilmeld dig symposiet her

Deltag i et åbent symposium om reproduktive tanker, demografiske forandringer og klimakrisen. Dette symposium bringer de forskellige stemmer sammen i en samtale om reproduktive dilemmaer i det 21. århundrede.

Det reproduktive landskab i Danmark er kendetegnet ved forskellige interesser og dilemmaer. Faldende fertilitetsrater har i velfærdsstatens navn ført til formaninger om at få børn, mens klimakrisen har skabt tvivl om, hvorvidt det overhovedet er ansvarligt at sætte flere børn i verden.

Program for symposiet

8:45-9.00 Kaffe og croissanter

9.00-9.15 Velkomst v/ Michala Hvidt Breengaard og Anna Sofie Bach

9.15-9.30 Oplæg: Between global population growth and ultra-low fertility v/ Mengni Chen, tenure-track adjunkt, Sociologisk institut, KU (på engelsk)