24. september 2018

Gyldendal giver formidlingspris for 'Marmorbogen'

Pris

Gyldendal Uddannelse uddeler årets formidlingspris til professor emeritus Heine Andersen, Sociologisk Institut, og professor Lars Bo Kaspersen, CBS. De modtager prisen for den faglitterære bog med titlen 'Klassisk og moderne samfundsteori'(1996), der også går under navnet Marmorbogen.

Gyldendal Uddannelse uddeler hvert år en formidlingspris til en eller flere forfattere, som har ydet en særlig indsats på deres felt. I år gik prisen til sociolog og professor emeritus Heine Andersen og professor Lars Bo Kaspersen, CBS, for den faglitterære klassiker 'Klassisk og moderne samfundsteori' - kaldet 'Marmorbogen'.
Gyldendal skriver i en pressemeddelelse, at bogen dækker et udbredt behov, som er til stede ikke kun på de samfundsvidenskabelige universitetsstudier, men også på andre områder, hvor samfundsvidenskabelig refleksion er vigtig. Bogen udkom første gang i 1996 og sælger stadig som grundbog nu i femte og reviderede udgave.

- På Hans Reitzels Forlag er vi stolte af at udgive forfattere, der evner at formidle til de mange, og forfattere, der tør danne grundlag for samfundskritik, og som vover pelsen for de kerneværdier, der udgør grundlaget for et vidensbaseret samfund. Lars Bo Kaspersen og Heine Andersen evner alt dette og mere til, sagde forlagsdirektør Hanne Salomonsen ved prisoverrækkelsen. Med prisen følger en præmiesum på 25.000 kr.

Læs mere om prisen.