20. april 2020

Temaside samler forskningsprojekter om coronakrisen

Coronakrisen

Det er nu muligt at finde en samlet oversigt med links til alle forskningsprojekter, der har fået støtte til at undersøge coronakrisens samfundsmæssige konsekvenser gennem straksbevillinger fra Det Samfundsvidenskabelige Fakultet.

Sitting on luggage

Syv projekter, herunder mange med sociologisk medvirken, er netop nu i gang med at undersøge, hvordan coronakrisen præger samfundet. Nu har Det Samfundsvidenskabelige Fakultet oprettet en side, hvor man kan finde links til alle projekter og en oversigt over de nyheder, der er skrevet om dem.

Flere af projekterne har oprettet deres egne projektsider eller websites på nettet, hvor de løbende formidler resultater og analyser fra undersøgelserne. Nogle har også lanceret bredere undersøgelser, som offentligheden kan deltage i. Fælles for alle projekter er, at de skal levere hurtig, relevant og valid forskning, som vil blive formidlet bredt ud.

Sociologer fra Sociologisk Institut deltager i seks af projekterne, som er beskrevet i en tidligere artikel.

Se den nye temaside.