Olivia Dahl

Olivia Dahl

Ph.d.-stipendiat


Udgivelsesår:
  1. 2024
  2. Udgivet

    Handicap som fraværende tilstedeværelse

    Dahl, Olivia & Falster, E., 2024, I: Forskning i Pædagogers Profession og Uddannelse.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  3. 2023
  4. Udgivet

    Fra at “fixe” til at “fejre” handicapidentitet: Socialpsykologiske og mikrosociologiske perspektiver på liv med handicap

    Dahl, Olivia & Dammeyer, Jesper, 2023, Jeg leder efter en ny måde at tale om handicap på. Barsøe, L. & Lind, R. (red.). København: Samfundslitteratur, s. 145-164

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

  5. Udgivet

    In-og ekskluderende processer i børne og ungdomsliv med cerebral parese

    Dahl, Olivia & Bøttcher, L., 2023, Børn og unge med cerebral parese. Behrend, P. D. L., Zacho Greve, L. & Brøndum Holm, H. (red.). København: Gad, s. 171-178

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiUndervisningfagfællebedømt

  6. Udgivet

    ”Jeg var en alien, der ledte efter mit rumskib”: En kvalitativ, motivationsteoretisk undersøgelse af unge voksne med cerebral pareses identitetsarbejde

    Dahl, Olivia & Poder, Poul, 2023, I: Dansk Pædagogisk Tidsskrift. TEMA#2, s. 25-45

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  7. 2021
  8. Udgivet
  9. 2020
  10. Udgivet

    Sociologistuderende ved Københavns Universitet: Det er stadig ret okay at diskriminere 'de handikappede'

    Dahl, Olivia & Nossell, J. Y. E., 25 jun. 2020, I: Dagbladet Politiken.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til avis - KronikFormidling

  11. Udgivet

    Folk med handicap får bedre muligheder for at deltage under krisen: Husk det, når krisen er slut

    Dahl, Olivia, 15 maj 2020, I: Information, Dagbladet Information.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til avis - KronikFormidling

  12. Udgivet

    Essay på social afstand

    Dahl, Olivia & Løkkegaard, E. B., 2020, Coronatanker: Studenterperspektiver fra en lockdown. Engberg, K. (red.). Forfatterne & Forlaget 21:34, s. 40-51

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiFormidling

  13. 2018
  14. Udgivet

ID: 291198036