Hvor forsvandt vi hen? En rekonstruktion af hverdagen under Coronakrisen

Hvordan påvirker regeringens tiltag om at holde afstand dine daglige rutiner? Hvordan bevarer du kontakten til venner og familie? Hvilke tiltag er sværest at overholde? Og hvorfor?

Et mennesketomt Amagertorv i København den 30. marts 2020. Foto: Romina Forte Nerán

Den 11. marts lukkede den danske regering skoler og universiteter ned og igangsatte en række andre initiativer, der tilsammen skulle sørge for, at vi holdt fysisk afstand til hinanden. Dermed ændrede mange danskeres hverdag sig markant fra den ene dag til den anden og rejste et vigtigt spørgsmål:
Hvordan har regeringens tiltag påvirket vores sociale relationer og familieliv, vores velvære og mentale sundhed?

Det kan du hjælpe os med at finde ud af!

Deltag i undersøgelsen her.

(Brug Chrome, Firefox eller Safari som browser)

Alle deltagere vil blive bedt om at udfylde en slags dagbog, hvor du fortæller, hvad du har lavet dagen før. Det tager ca. 15-20 minutter at udfylde skemaet.

Forskere/gruppemedlemmer

Navn Titel Telefon E-mail
Merlin Schaeffer Professor, studieleder +4535331692 E-mail
Seamus Anthony Power Lektor - forfremmelsesprogrammet +4535332576 E-mail
Thomas Morton Professor, Viceinstitutleder +4535326356 E-mail

Støttet af:

Hvor forsvandt vi hen? En rekonstruktion af hverdagen under Coronakrisen er finansieret af Det Samfundsvidenskabelige Fakultet straksmidler, som blev uddelt mhp. at undersøge de samfundsmæssige aspekter af COVID-19.

Projekt: Hvor forsvandt vi hen? En rekonstruktion af hverdagen under Coronakrisen
Period:  2020

Merlin Schaeffer
Sociologisk Institut